maandag 19 oktober 2015

Nederlands Dans Theater



Een langgekoesterde wens eindelijk vervuld: een voorstelling van het NDT bijwonen, deze keer was het in het Zuiderstrandtheater in Scheveningen. De voorstelling bestond uit drie delen: The Missing Door + het vervolg daarop: The Lost Room en Stop Motion.  
Voor mij was alles nieuw en ik had dus geen referentiekader. Ik vond The Lost Room het spannendste, echt theater, maar minder een dansvoorstelling. Dat gold wel voor Stop Motion, wat veel klassieker is en meer uit 'echte' dans bestaat. Mijn vrienden vonden dat dan ook het mooiste. 
Ik vond de hele voorstelling een belevenis, het Zuiderstrandtheater een heel prettig theater en de hele sfeer bijzonder: opgewonden verwachting, blijkbaar een grote schare NDT-fans die een daverend applaus gaven en een leuk gemengd publiek.
Zeker voor herhaling vastbaar! 
ndt.nl  

Geen opmerkingen: