maandag 12 oktober 2015

Joan Miró





Voorafgaand aan de opening van de Miró tentoonstelling in het Cobra Museum op de op één na laatste dag nog de beelden van Miró bekeken in de tuinen van het Rijksmuseum in Amsterdam. Vooral de zwarte beelden zijn prachtig, die van 'gevonden' materialen vond ik minder. De tuin was overigens ook verrassend mooi en een leuke plek om zomaar te gaan zitten op de Parijse Luxembourg-stoeltjes.
In het Rijksmuseum nog de Mode in Bloei-tentoonstelling gezien, die heel klein is en nogal tegenviel. Ik had daar meer van verwacht. Volgens de site van het Rijks te zien t/m 15 november óf 6 december. Ik had naar ook de bloemenkabinetten gewild, maar de informatiebalie had geen idee dat die er waren. Slordig allemaal!
rijksmuseum.nl

Daarna naar Miró in het Cobra Museum in Amstelveen. Dat is een interessante tentoonstelling, uiteraard met veel werk van Joan Miró, maar natuurlijk ook met de niet te vermijden verwante Cobra-kunstenaars. Ondanks de drukte op de opening hebben we alles heel goed kunnen bekijken. Veel 'echte' Miró-schilderijen (of wat ik daaronder versta), een paar mooie beelden en een helaas dodelijk saai ingericht 'atelier' van Miró. Dat laatste leek me het leukste, maar stelde werkelijk niets voor. T/m 31 januari 2016.
miroencobra.nl





Geen opmerkingen: