dinsdag 26 juni 2018

Drie maal Kranenburgh

Leo Gestel

Leo Gestel

Leo Gestel, portret van een vrouw

Emo Verkerk

Driessens & Verstappen

Kevin Simón Mancera


Ans Wortel

Ans Wortel
Drie goede redenen om naar Museum Kranenburgh in Bergen te gaan. 
1. Het geheim van Gestel, een expositie gebouwd rondom Leo Gestels werk Portret van een vrouw. Gestel is natuurlijk één van de meesters van de Bergense School, dus zeer op zijn plaats in Bergen.
2. B is for Bird. Leuke, alfabetisch gerangschikte tentoonstelling met de vogel als symbool. Met schilderijen, tekeningen en foto's van o.a. veel hedendaagse kunstenaars als Emo Verkerk, Daan van Golden en David Jablonowski.
3. Ans Wortel, bohemienne in Bergen. Ik wilde dat heel graag zien, want zij was zo ongeveer de eerste kunstenaar die ik met mijn ouders in een galerie bezocht. Ik was destijds als meisje erg onder de indruk, maar eerlijk gezegd heeft het werk de tand des tijds niet doorstaan. Ik vond er nu niet zoveel meer aan, op een paar werken na. Wat ik niet wist, en mij mateloos verbaasde, is dat zij twintig jaar in Villa Kranenburgh heeft gewerkt en gewoond. Wat een plek voor een atelier!!! Alles nog t/m 16 september.
museumkranenburgh.nl

Geen opmerkingen: