zaterdag 7 februari 2015

Rotterdam Art

Hans Op de Beeck, Night Time 

Sven Kroner

Agnes Maes

Nik Christensen

Mart Visser

Tim Breukers

Fally Sene Sow

Art Rotterdam was deze keer weer in het Van Nellegebouw, op zich een prachtige lokatie, maar jammer dat het zo ver van de andere evenementen is. Het hoogtepunt was voor mij de video van Hans Op de Beeck in de Projectionroom. Heel erg mooi gemaakt en met veel tekeningen, absoluut anders dan de 'doorsnee' video. 
Verder val ik toch altijd meer op de schilders, zoals Sven Kroner, Agnes Maes, Nik Christensen en natuurlijk ook Emo Verkerk, Tjebbe Beekman en Femmy Otten. Ook leuk: Berend Strik en de mij onbekende Paolo Ventura en Mela Yerka. Interessant vond ik het keramieken atelier van de Belgische Tim Breukers en de tekening van Nik Christensen. 
Ook altijd even kijken bij We Like Art aan de overkant, maar ik werd deze keer niet heel hebberig van het aanbod.
Rotterdam Contemporary in de Cruise Terminal voelt meteen wat lichter en prettiger aan, maar uiteindelijk is er toch te veel 'commerciële kunst', een tikje oppervlakkig allemaal, een ander niveau. Grappig zijn de schilderingen van Mart Visser, Galerie Helder met Marit Dik is natuurlijk leuk en bij Galerie Sanaa de prachtige foto's van Leonce Raphael Agbodjeloe. 
In de pendelbus ontmoetten we een Senegalese kunstenaar, Fally Sene Sow, die heel mooie schilderingen/collages maakt op glas, binnenkort in Nederland te zien, eveneens in Galerie Sanaa. Alles nog t/m morgen.
artrotterdam.nl 
rcartfair.com

Geen opmerkingen: