zondag 26 juli 2020

Kunstmuseum Den Haag


A.R. Penck

A.R. Penck

A.R. Penck

A.R. Penck

A.R. Penck

A.R. Penck

Navid Nuur

Navid Nuur
Breitner

Breitner

Israëls

Breitner
We wilden graag naar Het Kunstmuseum in Den Haag na er lange tijd niet geweest te zijn. Ik was het meest benieuwd naar het werk van Navid Nuur, maar eerlijk gezegd viel dat wat tegen. Ik begreep dat het over materie, mineraal en steen, gaat, maar ik werd er niet koud of warm van. I am because of you t/m 18 oktober.
A.R. Penck daarentegen vond ik weer heel verrassend. Ik had een eenzijdig beeld van zijn werk, maar in de tentoonstelling How it works, een onderzoek naar zijn visuele methodes (zoals op de website staat), komt echt van alles aan bod. Bijzonder boeiend. T/m 27 september. 
Daarna "gauw" nog even door Breitner vs Israëls gerend, waar het veel te druk was met mensen die geen 1,5 meter in acht namen. Niet fijn. Jammer want ik had vooral Breitner, die voor mij de winnaar is, graag rustig en van dichtbij willen bestuderen. T/m 6 september. 
kunstmuseum.nl
  

Geen opmerkingen: