zondag 24 maart 2019

Stedelijk Museum Schiedam








In het Stedelijk Schiedam viel mij vooral het werk op van Neo Matloga (zie boven). Hij is genomineerd voor de Volkskrant Beeldende Kunst Prijs. Ik hoop dat hij wint met zijn collages, al dan niet gecombineerd met tekeningen. Ik was vooral ook gecharmeerd van de opgeplakte geruite gordijntjes. T/m 16 juni.
Verder begonnen we in het Stedelijk met een meditatie bij een schilderij van Rothko. De  contemplatie bleef helaas uit. Misschien door de achtergrondmuur (zwart was beter geweest) of misschien door het schilderij zelf. Ik kon me niet verliezen in de 'diepte'. T/m 5 januari 2020.
Manzoni in Holland was veel herkenning: blikjes met poep, witte doeken, Jan Schoonhoven, Fontana enz en de pindakaasvloer van Wim T Schippers. T/m 2 juni.
En dan was er ook nog: Van Cobra tot boorolie, waar ook Tjebbe Beekman hing en oa Charlotte Schleiffert en dus de boorolie van Zoro Feigl. T/m 6 oktober.
stedelijkmuseumschiedam.nl


Charlotte Schleiffert

Wim T Schippers

Abramovic & Ulan

Zoro Feigl

Mark Rothko

Geen opmerkingen: