zondag 25 februari 2018

Charlotte Schleiffert





Charlotte Schleiffert heeft de Jeanne Oosting-prijs gewonnen en exposeert daarom nu in Museum Kranenburgh in Bergen. Ik had me er erg op verheugd om haar nieuwste werk te zien, want ik ben echt een fan van haar. En het was leuk, héél leuk, alleen een beetje weinig. Had van mij véél meer mogen zijn. Ik hou van haar ongepolijste stijl, van haar gedurfde manier van schilderen, van haar directheid en vrijheid en van de onderwerpen die ze aanpakt. Sterke vrouwen en de machtsverhoudingen tussen man en vrouw.
Naast Schleiffert won Arjan van Helmond de prijs. Zijn werk is heel anders, maar vond ik ook wel mooi (zie hieronder).
Mocht je geinteresseerd zijn in Droog Design, zij hebben een ruime tentoonstelling in het museum, evenals schilder/beeldhouwer Jaap Mooy. Ook tussen het werk van de nieuwe leden van het Bergense kunstenaarscentrum zaten een paar mooi dingen.
Alles t/m 21 mei.
kranenburgh.nl



Geen opmerkingen: