vrijdag 3 november 2017

Via Berlin en het Berlage Saxophone Quartet



Voor het eerst in het Taqa Theater De Vest in Alkmaar voor de voorstelling Breaking the Silence van Via Berlin, met mooie muziek van het Berlage Saxophone Quartet. Het ging over een vrouw in een sovjetland (Rusland) die treurt om een verdwenen geliefde. Alles losjes gebaseerd op het leven van Sjostakovitsj. Het leek uiteindelijk meer op een dansvoorstelling met live muziek dan een toneelstuk, wat me niet verbaasde toen ik zag dat Ria Marks de regie had gedaan. Er was een nabespreking met de actrice en componist. Dat had wat mij betreft beter vooraf gekund, dan had ik wat meer van de betekenis van de voorstelling meegekregen. Die boeide in het begin zeker, maar tegen het einde moest ik moeite doen om niet in slaap te vallen. Voor meer informatie over speeldata viaberlin.nl

Geen opmerkingen: