zondag 2 juli 2017

Huelgas Ensemble


Gisterenavond in de Grote Bavokerk in Haarlem het concert van het Huelgas Ensemble beluisterd in het kader van de Korenbiennale. Zij zingen polyfone muziek, wat vast heel erg moeilijk is. De sfeer van de middeleeuwse muziek paste natuurlijk ook perfect bij de sfeer van de grote kerk. Toch bleef het op een of andere manier een beetje saai. Ik verbaasde me er ook over dat de drie vrouwen in het ensemble alle drie bijpassende donderblauw/blauwe lange jurken aan hebben en de mannen maar wat aangetrokken lijken te hebben, de een een lichte broek, de ander een donderblauw pak, een derde een bruin pak en de vierde een beige pak, donkere schoenen, lichte schoenen. Heel vreemd. Maar ja misschien heb ik er teveel op gelet omdat ik me een beetje verveelde.
huelgasensemble.be

Geen opmerkingen: