zaterdag 17 januari 2015

Galeries Den Haag


Marit Dik

Marit Dik

Marit Dik

Lars Weller

De expositie Transformations bij Galerie Helder leek me een reisje naar Den Haag waard. De schilderijen van Lars Weller waren mooi, maar de kijkdozen (diorama's) van Marit Dik waren mijn eigenlijke doel. En ik werd niet teleurgesteld, ze waren zeer de moeite waard. Het zijn ware kunstwerkjes. Nog t/m 15 februari te zien. 
Daarna de groepsexpositie bij Galerie Nouvelles Images. David Bade was zijn eigen uitbundige zelf, ik bewonder zijn ongebreidelde fantasie en zijn expressionisme. Hamid El Kanbouhi begon met een reeks zelfportretten waarin ik hem helemaal niet herkende, maar in de bovenzaal was hij helemaal los gegaan met zijn vertrouwde schilderijen + de muur erachter. Ook Rinke Nijburg kwam met een serie a-typische schilderijen van nachtelijke visioenen, grotendeels op klein formaat. Nog t/m 7 febr. 

Hamid El Kanbouhi

Hamid el Kanbouhi

Hamid El Kanbouhi

David Bade

David Bade

David Bade

David Bade

Rinke Nijburg




Geen opmerkingen: