zaterdag 17 mei 2014

Breda's Museum en Moti




Een tentoonstelling die ik iedereen aan kan raden is te zien in het Breda's Museum: 'De Medici'. Het gaat over de geschiedenis van de Medici (ook leuk voor wie daarin geïnteresseerd is), maar het ging mij vooral om de kostuums gemaakt van papier door Isabelle de Borchgrave, een Belgische kunstenares. Ik had een documentaire gezien op tv over haar, maar die doet geen recht aan hoe prachtig de kostuums in het echt zijn. Steeds weer stond ik perplex van hoe knap ze alles in papier had weten te maken. Ga het zien! Nog tot 15 juni in Breda. 

Eveneens in Breda het mooie museum voor grafische kunst MOTI. Ik wilde wel even de muurschilderingen van Jan van der Ploeg zien (vooral bekend van het ministerie van financiën), maar uiteindelijk viel ik voor de werken in de kelder van de expo 'Welcome to the Imagesphere'. Ook al kende ik ze al, ik vond de video Prime Time Paradise en de panoramaschildering (zie onder) van Persijn Broersen en Margit Lukacs weer heel intrigerend. Te zien t/m februari 2015, Jan van der Ploeg t/m 1 september 2014.
www.motimuseum.nl 

Jan van der Ploeg

Persijn Broersen en Margit Lukacs, les Zones Terrestres


Geen opmerkingen: