zaterdag 3 november 2012

Kunstlijn 2012




Tijdens de Kunstlijn in Haarlem ga ik altijd even bij Alice Brasser kijken. Ik vind haar werk prachtig: de manier van schilderen spreekt me enorm aan én ik vind haar onderwerpen geweldig. Ze heeft me wel eens verteld dat ze elk jaar met vrienden ergens gaat schilderen en dat levert blijkbaar steeds verrassend  werk op. 
Bovenstaande schilderijen vertegenwoordigen naar mijn idee weer een nieuwe manier van kijken. Ik begreep dat ze op Sicilie zijn ontstaan en ik zie er ook duidelijk die zuidelijke sfeer in. Het kleurgebruik blijft eigen aan Alice. Heel mooi!
Ze heeft dit jaar veel exposure, zowel in haar atelier als in het Kunstencentrum en de Kloostergangen is haar werk te zien.



Van een heel andere orde zijn de schilderijen van Herman van den Heuvel. Vorig jaar heb ik een schets van hem gekocht en ook zijn vakantiehuisjes van dit jaar vind ik mooi.Heel anders dan de actuele onderwerpen van vorig jaar, maar het gaat ook hierbij echt om de manier van schilderen.

Verder niet veel gezien van de Kunstlijn waar ik enthousiast van word. Het blijft toch wel heel erg verschillend van niveau en het gros komt heel amateuristisch over ondanks de strenge (?) ballotage.

alicebrasser.com
hermanvandenheuvel.nl

Geen opmerkingen: