dinsdag 1 december 2015

Isa Genzken







Ik was heel erg benieuwd naar de expositie Mach Dich Hübsch in het Stedelijk Museum in Amsterdam van de zeer bejubelde Isa Genzken. Ze wordt een kunstenaar voor kunstenaars genoemd, innovatief en invloedrijk. Dat verklaart misschien dat ik er niet erg veel van begrijp. Ik zie wel in dat je veel van haar werk kunt benoemen als maatschappijkritisch, maar dat vind ik toch een beetje te makkelijk (en misschien zelfs achteraf verzonnen). Het grootste deel lijkt vrij willekeurig bij elkaar gesprokkeld en er zit maar weinig bij wat ik "mooi" vind. Haar kunstenaarsboeken en een vliegtuigraam met medusa(?)koppen zou je misschien nog mooi kunnen noemen. Niettemin is het wel een prikkelende tentoonstelling, die vragen oproept. T/m 6 maart 2016.
stedelijk.nl

Geen opmerkingen: